Dream Theater :: the Dance of Eternity - So Speak  
    FAQ Staff Connexion S'enregistrer

Poster un nouveau sujet Ce sujet est verrouillé, vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses
< Vos Astuces studio Page 1 sur 1

  Seishiro
Posting Into Infinity
  Posting Into Infinity



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 24 Oct 2003
Messages: 647
Sujets: 14
Age: 39
Localisation: follow the white rabbit japan.gif


 
 
12 Fév 2004 12:2412 Fév 2004 12:24
MessageSujet: Vos Astuces studio

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

Voila je viens de finir de Downloader Ten degrees of turbulent Drumming et j'ai pensé qu'ici on pourrait se donner des petites astuces pour l'enregistrement en studio.
Je me demandais par exemple comment ils font les pros quand il ont des epics à enregistrer.
Ils enregistrent section par section? (si oui comment ,notamment pour la drum, ils font pour masquer les coupures)
Comment le batteur peut entendre la musiqe dans sont casque sans avoir le son de la batterie qui recouvre tout? un casque fermé? ça marche bien ? Avez vous des références?
Moi j'essaye de mettre des écouteurs sous mon casque anti bruit mais bon c'est pas top le son de la batterie est toujours trop fort...

C'est mieu de commencer par la batterie ou de la mettre en dernier?(comme fait Dt si j'en crois le Ten Degrees..)
Et Comment il fait le mike pour avoir le Gros son alors que sa batterie sonne assez normale quand on l'entend à coté? Quels sorte de traitement ils mettent au son?
Pourquoi existe-t-on? D'où venons nous? ....heu non la j'en pose trop de question.... icon_lol.gif

Enfin lachez vous sur les conseils amis musiciens de studio!!!

_________________
Stardust we are...


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur MSN Messenger
  OCTANTIS
Posting Into Infinity
  Posting Into Infinity



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 24 Oct 2003
Messages: 482
Sujets: 16
Age: 42
Localisation: paris france.gif


 
 
12 Fév 2004 14:1312 Fév 2004 14:13
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

voila un sujet interessant !!!!!!! icon_biggrin.gif
j'ai autant de question que toi, comme bcp je pense et c une excellente idée de "s'entreaider" grace à des conseils !!

moi pour les enregistrements de batterie, j'enregistre avant une "guitare témoin" qui permet au batteur de reperer facilement ou il en est dans la chanson....cela dit, il utilise une batterie electro, dc le pb d'ecoute de cette guitare ne se pose pas, et j'en ai aucune idée de ce qui faut faire icon_confused.gif

moi c surtout l'enregistrement de voix (le plus dure je pense) : faut il forcement bcp de bon matos..ou y a t il moyen de s'en sortir quand les gratteux icon_biggrin.gif ?

_________________
www.octantis.org


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email MSN Messenger
  jez
Traducteur
  Traducteur
[insert what you want]core



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 10 Mar 2002
Messages: 3735
Sujets: 80
Age: 41
Localisation: Saint Raphaël uk.gif


A fait un don pour tDoE
 
 
12 Fév 2004 14:1712 Fév 2004 14:17
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

Ben nous qd on a enregistré de nous même a l'arrache, on a commencé avec la gratte par dessus un backing midi (basse+drums)
une fois que la partie gratte est dans la boite (évidemment y a eu plusierus prises pour les parties différentes) on a viré la piste midi et on a inséré un click, puis le batteur s'est enregistré par dessus, et idem pr le bassiste, et au final on enleve le click!
bon évidemment, toutes les prises ont été faites avec un seul micro chant, donc le son était carrément a l'arrache... ms bon voila comment on a procédé ^^

_________________
Hammering the drums in ==> http://www.myspace.com/thecactusrodeo
Rocking the guitar in ==> http://www.myspace.com/dismotheband
http://imagegen.last.fm/itunesrecent/recenttracks/5/jezlxo.gifhttp://imagegen.last.fm/itunesrecent/artists/5/jezlxo.gif


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email Visiter le site web du posteur MSN Messenger
  Sly
Mr Bootlegs
  Mr Bootlegs
Nostalgique de l'acoustique



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 24 Mar 2002
Messages: 5287
Sujets: 88
Age: 45
Localisation: Lyon Iron Zion france.gif


A fait un don pour tDoE
 
 
12 Fév 2004 15:3412 Fév 2004 15:34
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

moi en général j'essaye divers riffs de guitare sur une rythme de batterie tres simple, qui me donne tempo et signature rythmique ( pour faire un espece de clik un peu plus fourni et assez facile a suivre ) et qd j'ai trouve un chouette riff de gratte je construit un rythme de batterie et une ligne de basse qui suivent/soutiennent bien ce riff ... et là je réenregistre la gratte, comme ça mon tempo et mes attaques sont plus en adéquation avec le background (meme si maitre khrees trouve que je suis CARREMENT PAS dans le temps icon_smile.gif )


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email Visiter le site web du posteur MSN Messenger
  Sly
Mr Bootlegs
  Mr Bootlegs
Nostalgique de l'acoustique



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 24 Mar 2002
Messages: 5287
Sujets: 88
Age: 45
Localisation: Lyon Iron Zion france.gif


A fait un don pour tDoE
 
 
12 Fév 2004 15:5612 Fév 2004 15:56
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

voila 25 astuces de son étranges et originaux pour la gratte :


E-Bowie
The E-Bow is an electro-magnetic device that creates a magnetic field around the guitar string causing it to vibrate.This creates endlessly sustained notes,and was used to great effect on tracks such as David Bowie's Heroes. Using the same principle of persuading the string to vibrate without plucking it, try holding an electric razor against the string while holding down notes on the fretboard.Even more extreme sounds can be created using the motorised wheel of a battery-operated toy car. RM

Plucking frenzy
Striking the strings with a plectrum creates a very different sound to using your fingers, but why not experiment with different things? Almost any material can be rhythmically rubbed or tapped against the strings, providing different and unusual textures. Try a nylon scouring pad, a piece of copper tubing, a piece of sandpaper... basically whatever you have lying around. However, bear in mind that jam sandwiches don't tend to give very good results, and while sawblades and files can create some evil sounding scraping effects, they do have a tendency to cut through your strings! Time to go tapping mad. RM

Baby sitar
Set up a digital delay with about 80% feedback, 70% mix, no filtering, and a delay time of 9ms, then play single-note lines in the key of A, or A minor. Because 9ms is, near as damnit, the equivalent of 110 cycles per second (the pitch of your open fifth string), the delay will resonate a sitar-like note of A under everything you play. Throw in some music theory by using the A Mixolydian mode (A B C# D E F# G A) for maximum sitar-hero effect. JB

Delay tripper
While you've got that delay unit to hand, think about the delay time in relation to your track. One fave studio guitarist trick is to set the delay to 1.5 times the speed of the song. The maths works like this: if your tempo is 120bpm, that's two beats a second, or an 8th note every 250ms. So a delay time of 375ms means that for every 8th note you play, you get a 16th note in the gaps. Use a lowish mix setting (around 25% level, 20% feedback) for a subtle trippy feel to the groove. Turn up the level and feedback to experience mind-bending chaos! JB


Sax and violins
One of the reasons a guitar sounds so distinctive (and sometimes clichéd) in a mix is thanks to the 'twang' at the front of its attack envelope. You can reduce it with a compressor, and flatten it completely with heavy distortion, but you can effectively make your lead guitar sound like another instrument with creative use of a noisegate. Set the attack time to between 30ms-400ms, and pluck single notes, stopping each one before you play the next. Each note fades in, violin-like, at the speed of your gate's attack. This is how products like the Boss GT-6 achieve the 'Slow Gear' effect. JB

Trigger-happy audio
The guitar usually generates its own pitch and amplitude envelope, and we take this for granted. But with a simple bit of sidechaining, you can chop your guitar envelope up with a hi-hat, snare or even vocal line. Record a straight guitar part using long, sustained chords (go for as much delay and compression as you like). Then apply a noisegate with the fastest attack and release available, but set it up with a sidechain so it's triggered by another instrument; you'll need to fiddle with the threshold to get it exactly right. Your guitar will have an trance-style 'chopped' sound in rhythm with the other instrument.

Whale noises
This is a tricky technique, but well worth it if you want to impress people by making your guitar sound like a whale. Set up your effects in this order - distortion, chorus, and delay - with all the guitar's tone controls up full, and its volume at zero. Use a delay time of around 400ms, feedback at 30%, and the level at 80% or above. Put your little finger on the volume control, pluck the note, then bring in the volume slowly as you bend the string up as far as you can. When the volume's at full, release the bend (with the note still ringing on), then take the volume back down to zero.
Try it on the fifth and sixth strings, pitchshifted by two octaves, for sperm, blue and humpback (though you'll need to add a pulse wave LFO and some digital clipping to achieve the distinctive call of the dwarf minke found off the Great Barrier Reef). 15th fret on the D string gives you porpoises.

Drive on
Using too much drive is traditionally a no-no but, with a spot of tangential thinking, can be used for musical purposes. For example, most multi effects units provide an effects loop into which pedals and so on can be patched, so try slapping a fuzzbox into an already distorted sound. The noise may be overwhelming, but the inter-modulation distortion can create some excellent squeaks and squalls.



Windy city
Flangers and phasers can be easily edited for full-on 'wind' effects. Set the resonance to eight or nine and the rate to around half, then stand well back. If the resonance is too high - which depends on the idiosyncrasies of the specific unit you're using - you may lose some clarity but this is a simple yet useful effect.

Sample simple
These days, many of the multi effects units you see on the market possess a certain amount of sampling time and, although the quality and quantity are hardly likely to concern Akai, E-mu and all the rest, a bit of thought can provide a selection of ambient effects at the press of the Play button.

Feel the tremors
If your guitar is loaded with a locking tremolo system, all manner of effects are attainable. Experiment with various delay settings with extra feedback or wah effects to add a certain something to dive-bombs.

Ring the changes
An increasingly wide selection of units have standalone ring modulation options. Korg and Zoom machines are usually good for this, and the effect itself - which resembles a couple of aliens chatting on a cyberphone - can really make your audience sit up and take notice, especially if used sparingly.


No strings attached
Try getting sounds and noises from your guitar without actually touching the strings. Pluck the area behind the nut, rake your pick down the trem springs (if relevant), tap the pickup pole pieces with a screwdriver and add some delay.



Turn the knobs
If you have a Les Paul type guitar (like the beauty you can see above) - or any with more than one volume control - try turning one of the pots off and quickly switching between pickups. This will give a 'morse-code' staccato type effects and it sounds especially great with loads of overdrive.

Model combos
Many contemporary effects units feature a wide selection of amp and cabinet models, but try marrying off-the-wall combinations. For example, putting a Marshall model through a 1 x 8 cab sim, or a Fender amp through a 4x12 can give unusual sounds that can be exaggerated with the EQ sections.

Whammy mammy
Digitech guitar effects units almost always feature a selection of their Whammy effects, and there's much detuning shenanigans to be had, from subtle country bends to all out bomb-drops. Heap on the reverb and compression for added character.

The real thing
A unit like the GT-6 (left) covers a lot of ground by putting loads of effects in one box, but why go for a digital simulation when you can have the real thing? Actual stompboxes, originally designed for guitarists, are available and used by many engineers and producers to add a bit of character to the sounds in their recordings. The advantages are that individual pedals can be easily mixed and matched and the knobs can be grabbed and twisted at will, but mainly it's the warts'n'all lo-fi quirkiness created by that old analogue circuitry that appeals.
Simulations can be damn good, but there are some down and dirty sounds that can really only be attained from the original pedals themselves.

Effects order
A machine like the Boss GT-6 allows you to alter the order of effects in the signal chain and that is obviously something you can do using separate effects pedals. Changing the order of effects can change the sound dramatically. The conventional order is compressor, EQ, distortion, modulation, echo/delay then reverb with the shorter of the time-based modulation effects coming earlier in the chain, ie, phaser before chorus.
The logic behind this particular chain is that compressing the signal before the distortion gives a smoother distortion; boosting EQ before distortion allows you to choose which frequencies will distort most; and the subtleties of the moduation and delay effects are better heard after any harmonic alteration caused by the distortion. However, convention is there to be turned on its head when necessary, so for the maximum sonic variation, be sure to experiment with your effects order.


Battery vs mains
If using a stompbox always make sure it's got a fresh battery in or, better still, run it from a 9V AC adaptor. Some pedals, and in particular digital delays, can use up a PP3 in no time at all with the sound degrading very quickly. The antithesis to that is that a PP3 that is on the way out can quite easily change the character of the sound in a way that may be musically valid when used in a fuzz/distortion/overdrive pedal.

Know your noise
Guitar pedals dedicated to providing a distortion effect, generically known as fuzzboxes, are undoubtedly more numerous than all the other types of pedal. These pedals are generally marketed as either overdrive, distortion or fuzz pedals but, arguably, the terms are interchangeable as all of these pedals work by clipping a signal to a greater or lesser degree.
If you're confused by the distinction between fuzz, distortion and overdrive as applied to these pedals, here's my rough guide:
Overdrive is a smoother, less harsh distortion more akin to driving the valves in an amp into soft clipping, it is more likely to maintain the character of the original sound.
Distortion is a more aggressive crunchier and grittier effect that can alter the basic character of a sound.
Fuzz is a distinctive harsh and buzzier sound associated with clipping the signal so that it more resembles a square wave. And if that still doesn't make sense, see me after class.

With or without?
It's fairly standard recording studio practice to record sounds dry and add any effects and ambience at the mix stage. This is because once a particular type and amount of ambience is recorded, you are stuck with it and it could prove difficult to blend into the mix. However, in the situation where a guitarist uses spring reverb from their amp and/or specific guitar effects pedals as an integral part of their sound, it makes sense to record the overall sound, as it would be otherwise difficult to duplicate. One thing to be aware of though, is that a full-on effect that works great in a live gig situation could possibly be a bit grating when heard over and over again on a recording, so think about toning the effects down a touch.

E-Bow
To get a continually sustained sound from a guitar you can use the E-Bow, as mentioned by Richard back in tip 1. It's a small electronic device that, in lieu of picking, is held over one string to induce continuous sustain, similar to using a bow on a cello or violin. E-Bows are very useful for creating background drones in a track, and can be used quite effectively to play the root notes of any chord being played, which when sat in the mix and reverbed can add an eerie depth to a track.


Weird & wonderful
The E-Bow works like it does because guitar pickups respond to any electrical field placed near them, so any electrical device placed close to the pickups will be amplified. For more sonic mayhem and creating all sorts of shrieks and whoops, try a battery-powered children's toy near the pickups, or the electric razor trick, and see what happens. Add all your effects to taste.

The chopper
You can turn your rhythm guitar playing or some sustained feedback into something extremely tight and rhythmic that would not sound out of place alongside quantised music from a sequencer by using a noisegate to cut up the guitar signal. This will make it sound like a sequence of staccato notes or a radical tremolo effect. The guitar signal (either while being played or previously recorded) can be fed through a noise gate and a repetitive rhythm pattern from a drum machine or sequencer can be fed into the gate's key input causing the gate to open and close in a rhythmic fashion and chop the guitar signal into segments.

Tape up your strings
If you are using a guitar with a loud overdriven amp and distortion pedals to create feedback in a particular key or to play power chords made up of just two notes or multiples of those two notes, the other strings can have an adverse effect on the sound if not muted. One easy way to mute the strings without using your fingers is simply by removing the strings you don't need while recording a particular part. An alternative method, which doesn't affect neck/string tension, is to use gaffer tape or suchlike to tape up the strings you don't need and stop them ringing.


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email Visiter le site web du posteur MSN Messenger
  Goku
Posting Into Infinity
  Posting Into Infinity
Petit Pekinoi dans la baignoire



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 28 Juin 2002
Messages: 1798
Sujets: 64
Age: 47
Localisation: Genève switzerland.gif


 
 
12 Fév 2004 16:0612 Fév 2004 16:06
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

Nous c t tès simple:

On a commencé par enregistrer un fil conducteur avec tous les musiciens, dans le local... Les premiers à avoir enregistré furent le batteur et moi, la basse, en s'aidant du fil conducteur (en ce qui concerne le bruit de la batterie, ben elle était dans une piece insonorisée et nous en dehors... C comme ca que ca se passe normalement). Après l'enregistrement de la base rythmique, la guitare est venue se poser, puis le chant et enfin le clavier. Ensuite, mixage...

sinon, je vous conseille d'aller visiter ce site: http://www.wakecity.net/ ... C là qu'on a enregistré l'album... Super endroit vraiment cool et pro pour pouvoir enregistrer au calme...


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email Visiter le site web du posteur Yahoo Messenger MSN Messenger
  Khrees
Posting Into Infinity
  Posting Into Infinity
Ex bestiau au bouquetin



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 13 Mar 2002
Messages: 7693
Sujets: 91
Age: 49
Localisation: 81 france.gif


A fait un don pour tDoE
 
 
13 Fév 2004 03:4613 Fév 2004 03:46
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

Ce qui s'est passé chaque fois que j'ai enregistré, j'avais à chaque fois une guitare témoin qui joue le morceau en entier que j'entend à travers le casque puis feu. Pour Veda, on l'a fait avec un click en plus dans le caxe, puis j'avais tout le monde sauf le clavier et le chant. Pour couper une partie de batterie, on peut le faire sans problème pendant un soupir. Il faut surtout qu'il n'y ai pas de vibrations de cymbales ou charleston snon c'est mort. Dieu n'enregistre pas ses parties à la fin c'est juste que sur le dvd, ils ont muté les parties batteries et il joue par dessus comme il fait pour les clinics.

Sly, j'ai dit ça mais quand tu joues sur un click c'est niquel, c'est quand tu joues sans que c'est plus pareil et il faudrait pas ou le moins possible icon_wink.gif


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email MSN Messenger
  Seishiro
Posting Into Infinity
  Posting Into Infinity



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 24 Oct 2003
Messages: 647
Sujets: 14
Age: 39
Localisation: follow the white rabbit japan.gif


 
 
13 Fév 2004 08:3813 Fév 2004 08:38
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

et avec ton caxe tu arrivais à bien entendre ta guitare témoin? le son de ta batterie ne recouvrait pas tout?

_________________
Stardust we are...


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur MSN Messenger
  Sly
Mr Bootlegs
  Mr Bootlegs
Nostalgique de l'acoustique



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 24 Mar 2002
Messages: 5287
Sujets: 88
Age: 45
Localisation: Lyon Iron Zion france.gif


A fait un don pour tDoE
 
 
13 Fév 2004 15:0713 Fév 2004 15:07
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

khrees en fait, le probleme c'est que qd je ne joue que sur une batterie, sans musique, j'ai un manque de repère, sauf si je connais bien ma partie, mais en impro a cause du temps de reflexion pour sortir kkchose comme je suis pas tres doué et qu'il me faut réfléchir sur ce que je vais gratter ça fait des petits retards sur le tempo


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email Visiter le site web du posteur MSN Messenger
  Khrees
Posting Into Infinity
  Posting Into Infinity
Ex bestiau au bouquetin



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 13 Mar 2002
Messages: 7693
Sujets: 91
Age: 49
Localisation: 81 france.gif


A fait un don pour tDoE
 
 
13 Fév 2004 23:5313 Fév 2004 23:53
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

Seishiro[Helium] a écrit:
et avec ton caxe tu arrivais à bien entendre ta guitare témoin? le son de ta batterie ne recouvrait pas tout?

Le volume était suffisamment élevé pour que je puisse entendre. Puis je tape pas fort icon_mrgreen.gif


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email MSN Messenger
  re:mz
Posting Into Infinity
  Posting Into Infinity



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 12 Mar 2002
Messages: 840
Sujets: 57
Age: 43
Localisation: Entre tes fesses ducon blank.gif


 
 
14 Fév 2004 04:0714 Fév 2004 04:07
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

Hé mec, t'es batteur et tu vas me dire que t'as jamais essayé de jouer par dessus un disque avec un cask sur les oreilles? Pffuuuu woo l'aut' hé !
En ce qui concerne la prise de son, la meilleure méthode à mon sens est effectivement de jouer toute la batterie avec un guitare temoin calée sur le clic (donc tu as dans le casque : le clic + la guitare + le mec qui t'enregistre et qui fait des blagues pour te faire planter) et tu entends tout nickel (moi qui frappe comme une brute, j'en sais qq chose).
Ensuite viens la basse, puis les grattes et enfin le chants, les choeurs, les effets, le mix, le mastering, le cd, le manager, la maison de disque, le contrat, le tube, le pognon, les gonzesses, les villas, la drogue, l'alcool, l'exces, la rolls dans la piscine, les premieres experiences homosexuelles, les guitares flambées, les pétages de plombs, le Fan-Club, les groupies, la tournée des zenith en slip, les batteries explosées, les engueulades, les projets paralleles, les echecs, la perte de talent, la femme qui se casse, la drogue, l'alcool, la drogue, l'alcool ....la mort.
D'autres questions? icon_mrgreen.gif
r.e.m.z

_________________
W a t c h t h e w e a t h e r c h a n g e


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email Adresse AIM Yahoo Messenger MSN Messenger
  Khrees
Posting Into Infinity
  Posting Into Infinity
Ex bestiau au bouquetin



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 13 Mar 2002
Messages: 7693
Sujets: 91
Age: 49
Localisation: 81 france.gif


A fait un don pour tDoE
 
 
14 Fév 2004 05:2614 Fév 2004 05:26
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

C'est tres bien résumé icon_ptdr.gif
Un détail que tu as oublié, le clavier qui lui s'enregistre avant le brailleur.

Ce qui m'a fait mourir de rire quand j'ai enregistré Veda c'est que le click était en 4/4 avec un clic plus aigu sur le 1. Vu qu'on faisait des mesures à s'y métrique ça décalait et le clic se retrouvait des fois sur le 2, 3 ou 4 voir même sur les contres, mouwhaaahahaha

_________________
http://www.myspace.com/81cm


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email MSN Messenger
  Julien
Posting Into Infinity
  Posting Into Infinity
Figurant dans "Thriller"



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 11 Mar 2002
Messages: 1247
Sujets: 45
Age: 42
Localisation: Dans ton cul, au fond à droite, près de la tondeuse à gazon. france.gif


A fait un don pour tDoE
 
 
14 Fév 2004 11:5414 Fév 2004 11:54
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

J'ai perso un petit faible pour le backing midi.. On est en plein dedans avec Lord of Mushrooms et cest vraiment bien puisque tu entend vraiment tout avant que cela soit enregistré.

Bon bien sur, faut être motivé pour tout se séquencer avant héhéhé... Si vous avez besoin, e-mailez moi, je peux ptêtre vous filer un coup de main pour séquencer (contre un exemplaire de l'album terminé lol)

ju


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un email Visiter le site web du posteur MSN Messenger
  sculler
Posting Into Infinity
  Posting Into Infinity
a monkey on a bike



Sexe: Sexe:Masculin
Inscrit le: 29 Avr 2002
Messages: 13364
Sujets: 220
Age: 46
Localisation: Grenoble france.gif


A fait un don pour tDoE
 
 
01 Mar 2004 14:0301 Mar 2004 14:03
MessageSujet:

Répondre en citant Revenir en haut
 
   

E-bow : j'en ai acheté un et c'est vraiment cool ! mais pas si évident que cela à jouer et maitriser...y'a un mec sur la k7 ( même pas un cd, la honte) de démo qui fait du sweep, du violoning de boucher bref des supers sons !
il me faudrait une vidéo tient !

_________________
http://www.anasazi-prog.com

http://www.anasazi-prog.com/images/banniere.jpg


 
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur

Poster un nouveau sujet Ce sujet est verrouillé, vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses
< < Vos Astuces studio
   
« A lire - nouvelle règle Voir le sujet précédent
Logiciel d'enregistrement » Voir le sujet suivant





Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum
 
Montrer les messages depuis:   
Sauter vers:  
  Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Theme: ArioN
RSS